Wachten bij de milieustraat

Op zaterdagen en tijdens vakanties kent het aantal bezoekers aan de Milieustraat een piek. Logisch, want als je van 8 tot 5 werkt, dan ben je helaas gedoemd om aan te sluiten in de file op deze drukke dagen.  Zo was dat ook recentelijk waar te nemen tijdens de kerstvakantie. Bij de fractie kwamen veel berichten binnen over de buitensporige drukte tijdens de kerstvakantie. Veel Tilburgers waren geïrriteerd over het lange wachten en dan met name over de communicatie over deze wachttijd.  Er is op één plaats een webcam die een grove indicatie van de lengte van de file geeft, maar je kunt de wachttijd daarmee onvoldoende inschatten. Een half uur wachten is te doen, maar 2 uur en meer is te gortig en roept vragen op bij de klanten van de Milieustraat. Op sociaal media zijn tal van oplossingen te lezen: plaats borden met de wachttijden (bij de Efteling weten ze hoe dat moet), zet een FM evenementenzender in om klanten via de autoradio te informeren, zet op de site wat de actuele wachttijden zijn en verruim in drukke weken de openingstijden. Kortom mogelijkheden genoeg om de klanten beter te helpen. Dat klantgevoel wordt wel eens gemist. Ik zeg uitdrukkelijk: wel eens. Want er zijn soms zeer positieve ervaringen van hulpvaardige medewerkers maar die worden dan afgewisseld met teleurstelling over de bejegening. Om die reden heeft de fractie van het CDA de vraag gesteld om de communicatie van de Milieustraat te verbeteren, zodat de klanttevredenheid kan toenemen. Tijdens het Vragenuurtje deed wethouder de Vries de toezegging dat de communicatie onder de loep wordt genomen, met als doel de tevredenheid bij bezoekers van de milieustraat te verbeteren. Hij gaat er mee aan de slag, ook als fractie nemen we dan een wachttijd voor lief, maar een oplossing voor dit probleem moet er komen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *